Waarom de meeste content marketing wordt genegeerd

Gepubliceerd op 11 juni 2020 om 10:49

Contentmarketeers produceren steeds meer content, maar hun doelgroep leest steeds minder. Marketeers kunnen deze ontwikkeling een halt toeroepen door meer visuele en interactieve content toe te voegen. 

 

"Voor een gemiddelde webpagina nemen gebruikers hooguit de tijd om 28% van de woorden te lezen tijdens een gemiddeld bezoek; 20% is waarschijnlijker"

 

Bij de meeste mensen is het zo dat een verfilming van een boek niet kan tippen aan het boek zelf.  Bij content marketing lijkt het tegenovergestelde waar. Meer en meer komt naar voren dat content marketing met afbeeldingen, video en interactieve functies beter presteert op grote schaal dan content met alleen tekst.  

Visuele content marketing  

Een aantal jaar geleden introduceerde Mark Schaeffer het idee van 'content shock'. Hij trok de duurzaamheid van content marketing als een strategie in twijfel. Geen twijfel mogelijk dat sociale media en kleinere schermen van je mobiele apparaten de vraag naar minder tekst en meer video, visuele en interactieve inhoud hebben beïnvloed. 

De gemiddelde lezer besteedt slechts 37 seconden aan het lezen van een artikel of blog. - NewsCred Insights 

Marketeers die hun werk toetsen, weten van de impact van relevante beelden. En terwijl het steeds moeilijker lijkt om jezelf te onderscheiden in een wereld vol content, is het nog nooit zo eenvoudig als nu om relevante en sprekende afbeeldingen aan de marketingmix toe te voegen. 

 

Marketing Automation helpt

Bij de marketing van een lastig te verkopen product of dienst, kan het gebruik van interactieve grafieken de lezer helpen op hun eigen manier te leren en te ontdekken. Verschillende interactieve content-tools en -services zijn beschikbaar om marketeers een handje op weg te helpen. De meeste zijn gebruiksvriendelijk en stellen niet-ontwerpers in staat om meer beelden en interactieve inhoud toe te voegen om hun merken te laten opvallen in een toch al schreeuwerige wereld. 

  • Beelden spreken tot ons 'oude brein'. Het brein dat er al was voor je kon schrijven 
  • Blogs met afbeeldingen krijgen tot 94% meer views (bron) 
  • De icoontjes en smileys van tegenwoordig werden in feite 7000 jaar geleden al gebruikt 
  • Een retentiegraad van 10% schiet met gebruik van de juiste afbeeldingen door naar 65% (bron) 
  • De juiste afbeeldingen zorgen voor 43% meer overtuigingskracht bij presentaties (bron) 
  • Infographics worden vaker geliked en gedeeld dan welke content dan ook (bron) 

 

Samenvattend: Het juiste gebruik van afbeeldingen zorgt voor meer aandacht. Vooral wanneer veel andere bloggers de standaard stock-foto's blijven gebruiken, zoals de succesvolle jonge zakenmensen, die rond een vergadertafel elkaar de hand schudden. 

Veel onderzoeken ondersteunen het idee dat visuele informatie veel sneller wordt verwerkt en langer behouden blijft. Cruciaal voor content marketeers is dat visuele informatie veel vaker wordt gedeeld dan alleen tekstinhoud.  


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.